Tuesday, February 14, 2012

ΠΡΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ


Ακολουθούν μία σειρά από επιστολές συναδέλφων που αποστασιοποιούνται από την έκδοση του απεργιακού φύλλου και ζήτησαν την ανάρτηση αυτών στο blog του εκπροσώπου των συντακτών:


«Mετά την παρουσία μου στην τελευταία μας συνέλευση και την ενημέρωση που είχαμε από την συντακτική επιτροπή και τον εκπρόσωπό μας Πάνο Σώκο όσον αφορά την έκδοση απεργιακού φύλλου με ανυπόγραφα κείμενα και τις γνωματεύσεις νομικών για τον κίνδυνο διώξεων που αντιμετωπίζουμε, έως και να απολυθούμε χωρίς αποζημίωση, έχω την υποχρέωση να σας ανακοινώσω ότι δεν θα συμμετέχω στην έκδοση αυτού του φύλλου είτε αυτό βγει για μία και μόνο φορά είτε αυτό επαναληφθεί.

Μελετώντας προσεκτικά την ως άνω γνωμάτευση έχω να παρατηρήσω ότι ο συγκεκριμένος νομικός αναφέρεται σε έκδοση φύλλου με τον τίτλο «ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ» και όχι «ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ», όπως μας ενημερώσατε ότι θα κυκλοφορήσει το φύλλο. Εφόσον σε σειρά συνελεύσεων μιλήσαμε και αναλύσαμε τους κινδύνους που ενέχουν για τους εργαζόμενους στην Χ.Κ Τεγόπουλος από την έκδοση απεργιακού ή «επαγγελματικού» φύλλου, ενυπόγραφου ή ανυπόγραφου οφείλω να επισημάνω ότι το άρθρο στον τίτλο, κατά τη γνώμη μου, δίνει πάτημα στην εργοδοσία και βάζει σε κίνδυνο το σύνολο των εργαζομένων ως προς τις αποζημιώσεις τους. Επίσης στην τελευταία του παράγραφο ο συγκεκριμένος νομικός αναφέρει: «Εχω τη γνώμη για να περιοριστούν όσο το δυνατό περισσότερο οι κίνδυνοι χρησιμοποιήσεως από την εργοδοσία της έκδοσης ως πρόσχημα για απολύσεις χωρίς αποζημίωση ότι εκτός των όσων προανέφερα καλό θα ήταν ο εκδότης να είναι απρόσωπος (π.χ. η συνέλευση των εργαζομένων)…». Δηλαδή πάλι το σύνολο των εργαζομένων στο στόχαστρο, ό,τι καλύτερο δηλαδή για μια εργοδοσία, που σύμφωνα με κομπορρημονούντες συναδέλφους στις γενικές συνελεύσεις μας, θέλει να μας ξεφορτωθεί. Ευχαριστώ, δεν θα πάρω…

Διαβάζοντας τα παραπάνω κάποιοι θα σπεύσουν να με καταγγείλουν σαν διασπαστή του αγώνα μας, όντας όλοι απλήρωτοι, ίσως μερικοί αρχίσουν πάλι τα γνωστά περί εργοδοτικών και άλλων… Δικαίωμά τους. Δικαίωμά μου, όμως, μετά από 5 μήνες απλήρωτης εργασίας και 50 ημερών απεργίας, χωρίς να έχω μια δεύτερη ή και τρίτη απασχόληση, όπως μερικοί άλλοι συνάδελφοι, για να ζήσω εγώ και η οικογένειά μου, να μην έχω την πολυτέλεια να διακινδυνεύσω ακόμη και αυτή την αποζημίωση μετά από 25 χρόνια εργασίας.»

Με την παράκληση να αναρτηθεί στο Blog του εκπροσώπου μας
Στογιάννης Σωτήρης



******

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ “Ε”

Ο τίτλος “Οι εργαζόμενοι στην Ελευθεροτυπία” και το περιεχόμενο της έκδοσης αφορά τούς συναδέλφους που επέλεξαν με αυτόν τον τρόπο να εκφράσουν το πλαίσιο διεκδικήσεων που επιθυμούν.

Επιλογή μου, υπήρξε από την αρχή, η μη συμμετοχή στο εγχείρημα. Εκφράστηκε δε και με αποχή από την ψηφοφορία με κάλπη για την ανάδειξη συντακτικής επιτροπής.

Συναδελφικά, Νάσος Γκολέμης


******

Προς κάθε ενδιαφερόμενο

Μετά την παρουσία μου στην τελευταία Γενική Συνέλευση των εργαζομένων στη «Χ.Κ.Τεγόπουλος» και την ενημέρωση σε ό,τι αφορά την έκδοση και κυκλοφορία «απεργιακού»-επαγγελματικού φύλλου, θέλω να εκφράσω την αντίθεσή μου σε μια τέτοια κίνηση και ρητώς να δηλώσω ότι δεν θα συμμετέχω, για τους εξής λόγους:

-Η απόφαση για την έκδοση «επαγγελματικού (σ.σ. και όχι απεργιακού) φύλλου, με ανυπόγραφα κείμενα συντακτών και ενυπόγραφα άρθρα από εξωτερικούς συνεργάτες, που θα εκδίδεται τακτικά, για όσο διαρκεί η απεργία» δεν έχει προέλθει μετά από εκτενή ενημέρωση και σχετικό ψήφισμα του συνόλου των εργαζομένων της επιχείρησης. Δεδομένου ότι πρόκειται για «ενωτική κίνηση» και «συλλογικό εγχείρημα» θα περίμενα να έχουν τηρηθεί οι διαδικασίες που θα οδηγούσαν σε μια καθ’ όλα συλλογική, πλειοψηφική απόφαση.

-Οι νομικές εκκρεμότητες γύρω από το εγχείρημα δεν έχουν αποσαφηνιστεί επαρκώς.

-Πλήθος αποφάσεων που έχουν ληφθεί από την Συντακτική Επιτροπή εν συνεχεία εκτελέστηκαν χωρίς τη σχετική έγκριση του σώματος της Γενικής Συνέλευσης. Χωρίς, έστω, τη θετική γνωμοδότηση της (ανενεργούς, πλέον) Εργασιακής Επιτροπής.

-Μέχρι και την ύστατη στιγμή δεν απαντήθηκαν ουσιώδεις απορίες γύρω από το εγχείρημα (π.χ. ποιός θα είναι ο υπεύθυνος κατά το νόμο, ποιό το έργο του οργανισμού που έχει αναλάβει την έκδοση, ποιό τυπογραφείο θα τυπώσει το επαγγελματικό φύλλο).

Δεν θα ήθελα δική μου συμμετοχή σε αυτό το εγχείρημα, υπό τους συγκεκριμένους όρους, να υπονομεύσει τον αγώνα και τις διεκδικήσεις οποιουδήποτε συναδέλφου.

Κάτια Αντωνιάδη, συντάκτης «Ελευθεροτυπίας»

******

Αθήνα 14 Φεβρουαρίου 2012

Συνάδελφοι,
Μετά την ανάγνωση στη χθεσινή γενική συνέλευση των εργαζομένων από τον εκπρόσωπο Πάνο Σώκο της γνωμοδότησης του νομικού συμβούλου της ΕΣΗΕΑ για την έκδοση «απεργιακού – επαγγελματικού» φύλλου με τον τίτλο «ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ», θέλω να δηλώσω στην εργασιακή και τη συντακτική επιτροπή την ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ μου σε αυτό για τους ακόλουθους λόγους:

Στο post (13/2/2012) που έχει ήδη ανεβάσει στο διαδίκτυο η συνάδελφος Αντα Ψαρά, το οποίο παραθέτω αυτολεξεί, η ΓΣ της 26ης Ιανουαρίου, στην απόφαση που κατά πλειοψηφία έλαβε (και με την οποία διαφώνησα με την ψήφο μου) αναφέρεται:

«Η ψηφοφορία (σ.σ για την συντακτική επιτροπή ) θα γίνει με κάλπη την Τρίτη 31 Ιανουαρίου από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα στην αίθουσα του έκτου ορόφου. Οι υποψηφιότητες θα κατατεθούν μέχρι την Δευτέρα το βράδυ στον εκπρόσωπο των συντακτών. Η επιτροπή θα εκλεγεί μόνο για το απεργιακό φύλλο και για όσες φορές αυτό εκδοθεί. Θα πρόκειται για ένα κανονικό φύλλο με ύλη από το σύνολο της ειδησεογραφίας..»

Το περιεχόμενο και η κανονικότητα της έκδοσης του φύλλου αυτού, που βαπτίζεται μεν «απεργιακό – επαγγελματικό» φύλλο, θα αποτελεί όμως ένα εβδομαδιαίο φύλλο (κάποιοι μίλησαν για Σαββατιάτικο) με ειδησεογραφική ύλη (όπως ρητά ανωτέρω διασαφηνίζεται), δίνει το δικαίωμα στην εργοδότιδά μας να καταγγείλει τη σύμβαση εργασίας του οποιουδήποτε από εμάς θα απασχοληθεί και θα συμμετάσχει στην έκδοσή του. Τούτο σαφώς και χωρίς να χωρεί αντίθετη ερμηνεία περιέχεται στην γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου της ΕΣΗΕΑ, που αναγνώστηκε.

Επειδή δεν επιθυμώ να δώσω κανενός είδους «πάτημα» σε οποιονδήποτε εργοδότη για την καταγγελία της σύμβασης εργασίας μου, πολλώ μάλλον να προσδώσω με τη συμμετοχή μου στην έκδοση ενός τέτοιου φύλλου (με τα ανωτέρω χαρακτηριστικά) ως οικειοθελή αποχώρηση από την εργασία μου, ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΩ ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχω σε αυτό το εγχείρημα.Πολύ περισσότερο δε καθώς η επιλογή ως εκδότου της «ΓΣ των εργαζομένων» θέτει εν κινδύνω τα εργασιακά δικαιώματα του συνόλου ημών.

΄Ολα τα ανωτέρω τα έχω επισημάνει και τηλεφωνικά στον εκπρόσωπό μας όταν μου είχε ζητήσει να εργαστώ για την έκδοση και είχα από τότε αρνηθεί και - επιμόνως - ζητήσει την νομική αρωγή της ΕΣΗΕΑ.

Ενόψει των ανωτέρω, μετά τη γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου της ΕΣΗΕΑ (ας σημειωθεί ότι απευθύνθηκα και προσωπικά σε διάφορο της ΕΣΗΕΑ νομικό σύμβουλο για να έχω μια συνολική και διασταυρωμένη άποψη και υπήρξε ταύτιση της άποψης της δικηγόρου μου Κων/νας Κυριακοπούλου με την γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου της ΕΣΗΕΑ) και την εμμονή σας για την έκδοση που, όπως ειπώθηκε χθες, έχετε ήδη προχωρήσει στη σελιδοποίησή της, με φέρνετε στη δύσκολη θέση να διαφωνήσω και πάλι με την απόφαση και να σας δηλώσω και εγγράφως πλέον με το παρόν mail, - με σκοπό την νομική κάλυψη των εργασιακών δικαιωμάτων μου- την ΜΗ συμμετοχή μου στην ανωτέρω έκδοση.

Σημειώνω τέλος πως η έγγραφη δημοσιοποίηση της διαφωνίας, μου υποδείχθηκε απο την νομική μου εκπρόσωπο ως η μοναδική διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μου μέσα στην ασάφεια προθέσεων και επιδιώξεων της ως ανω έκδοσης.

Συναδελφικά Χατζούδης Μανόλης
Εργαζόμενος στη Σύνταξη ύλης
Του Πολιτικού τμήματος της "Ε"
Υ.Γ:Με την παράκληση να αναρτηθεί και στο blog του εκπροσώπου των εργαζομένων της «Ε»


******

Επειδή οι καθαρές εξηγήσεις κάνουν τους καλούς φίλους επιθυμώ να ξεκαθαρίσω τη θέση μου: Δεν έχω καμμία σχέση με έντυπο που αναμένεται να κυκλοφορήσει με τίτλο «Οι εργαζόμενοι της Ελευθεροτυπίας».

Αμφισβητώ την ύπαρξη της εργασιακής επιτροπής και του τρόπου που επιλέγει. Δεν με εκφράζει η συντακτική επιτροπή. Δεν γίνεται 100 έως 150 άτομα να ομιλούν εξ ονόματος του συνόλου των εργαζομένων (800).

Ηδη πληρώνουμε πολύ ακριβά τις επιλογές πέντε – δέκα συναδέλφων.

Με εκτίμηση Παναγιώτης Μαρίτσας

******

Στην τελευταία Γενική Συνέλευση των εργαζομένων στη Χ.Κ.Τεγόπουλος έγινε εκ νέου αναφορά στην έκδοση και κυκλοφορία «απεργιακού»-επαγγελματικού φύλλου. Οι γνωματεύσεις των νομικών, που λάβατε, ενίσχυσαν τη θέση που έχω ήδη πάρει σχετικά με την εν λόγω προσπάθεια.

Για τους λόγους αυτούς, σας ενημερώνω εγγράφως ότι δεν επιθυμώ -ούτε πρόκειται- να συμμετάσχω στην σύνταξη και έκδοση του "απεργιακού" επαγγελματικού φύλλου.

Σας ευχαριστώ πολύ
Αντωνία Ξυνού - συντάκτης "Ελευθεροτυπίας"


******

Πανο,
στην τελευταια γενικη συνελευση δεν με καλυψαν οι νομικοι εκπροσωποι για την εκδοση του απεργιακου φυλλου με τιτλο "Οι εργαζόμενοι στην Ελευθεροτυπία". Επιλογή μου, ηταν η μη συμμετοχή στο εγχείρημα. Παρακαλω να προστεθει και το δικο μου ονομα σε αυτους που δεν συμμετειχαν.

Ευχαριστω
Θοδωρης Ψυχογιος

******

Στην τελευταία Γενική Συνέλευση των εργαζομένων στη Χ.Κ.Τεγόπουλος έγινε εκ νέου αναφορά στην έκδοση και κυκλοφορία «απεργιακού»-επαγγελματικού φύλλου. Οι γνωματεύσεις των νομικών, που λάβατε, ενίσχυσαν τη θέση που έχω ήδη πάρει σχετικά με την εν λόγω προσπάθεια.

Για τους λόγους αυτούς, σας ενημερώνω εγγράφως ότι δεν επιθυμώ -ούτε πρόκειται- να συμμετάσχω στην σύνταξη και έκδοση του "απεργιακού" επαγγελματικού φύλλου.

Με τιμή,
Κώστας Καρτάλης

------------------------------------------


O κάτωθι υπογεγραμμένος Παναγιώτης Μπουγάνης, απεργός δημοσιογράφος, δηλώ υπευθύνως θαυμαστής του Γεωργίου Όργουελ και ξέρω ότι ζω σε μια εποχή που οι λέξεις έχουν χάσει το νόημα τους. Όσο σοσιαλιστής είναι ο GAP άλλο τόσο απεργιακό είναι ένα φύλλο που κυκλοφορεί με όρους κανονικής εφημερίδας (και μόνο το άκουσμα της λέξης "επαγγελματικό" μου φέρνει αναγούλα). Μία έκδοση που γίνεται εκτός της "Ε", χωρίς την ουσιαστική συμμετοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας των εργαζομένων (παρά μόνο δημοσιογράφων). Επιπροσθέτως δηλώ υπευθύνως ότι ουδέποτε υπήρξα φραξιονιστής, ούτε πραγματοποιώ δικές μου "συνελεύσεις" πριν την κανονική συνέλευση, ούτε ευρέθην ποτέ εγγεγραμμένος εις ουδεμίαν συνδικαλιστική παράταξη της ΕΣΗΕΑ. Προσπαθώ όσο μπορώ να αποφεύγω τέτοιες μίζερες ντρόγκες του μυαλού. Κατά τας τελευταίας εκλογάς της συνέλευσης των εργαζομένων της "Ε" απείχα αν και παρών. Θεωρώ πως ανήκω αποκλειστικώς στον εαυτό μου και δεν μπορώ να έχω στην συνειδησή μου την θλιβερή χρησιμοποίηση της απελπισίας εκατοντάδων εργαζομένων. Παραμένω λοιπόν πιστός εις το ιδανικό της απεργίας (η οποία σε σχέση με την  επίσχεση εργασίας βολεύει το αφεντικό κι όχι εμένα...). Νο money, no honey. 
 
     ΥΓ. Προς σελ. 42: Που'στε συνάδελφοι όταν τελειώσει το δικαστικό μοίρασμα και αρχίσει η επώνυμη εποχή της "αυτοδιαχείρισης" φροντίστε να προσλάβετε και τους 700 εργαζόμενους. Μην περισσέψει κανείς και σας μαλώσει ο πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ.



ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ:
Τη μη συμμετοχή τους στο απεργιακό φύλλο γνωστοποίησαν με email στον εκπρόσωπο των συντακτών Πάνο Σώκο και οι εξής συνάδελφοι συντακτες: Αργυρώ Μώρου, Μαρία Μυστακίδου, Γιώργος Πιτροπάκης, Γιώργος Κιούσης, Άννα Στεργίου, Αλεξία Πολυμενοπούλου, Κώστας Κυριακόπουλος, Σοφία Νέτα, Νικος Παπαδογιάννης, Θ. Κανελλος, Κατερινα Τζαβαρα,  Ιωαννα Νιαωτη, Ληδα Παπαδοπουλου,  Γιουλα Ζαχιωτη, Παναγιωτης Μπουγανης.
 Επισης και οι εξης συναδελφοι απο την Φωτοεκδοτικη: Κανελη Ευγενια, Λαμπρη Εφη, Γεωργιοπουλου Σπυριδουλα, Ζωρζου Φλωρα, Μαρδα Μαιρη,  Σταθοπουλου Ξενια, Καλαντζης Ανδρεας,  Ζαιτιδου Πίτσα, Τζανετακη Σιλια, Σπιταλιορακη Δεσποινα, Αλαμανος Θοδωρος, Τριανταφυλλου Νανσυ,  Ορσαλια Κακου, Γιαννελος Νίκος, Κρινος Νίκος, Τομαροπουλου Γεωργια, Κονταρατου Ευα, Παπανικολαου Κων/νος.

9 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Προχωράτε και μη κωλώνετε!Η εργοδοσία τη πάρτη της και εσείς τη δικιά σας!

Anonymous said...

Κάνει νομιμοφροσύνη ή μου φαίνεται?

Anonymous said...

Παρακαλώ να προστεθεί και το δικό μου όνομα σε εκείνα των συναδέλφων που αποστασιοποιήθηκαν (χωρίς απαραίτητα να δημοσιευτεί αυτό το σχόλιο). Εχω στείλει τη σχετική επιστολή στην Εργασιακή Επιτροπή από το απόγευμα της Τρίτης 14 Φεβρουαρίου. Ευχαριστώ, Νίκος Παπαδογιάννης

Άντα Παπαδάκη, αναγνώστρια 20 χρόνια said...

Φαίνεται πως υπάρχουν αντιρρήσεις για το φύλλο που κυκλοφρόρησε σήμερα. Αν και, κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είχαν λυθεί όλα τα ζητήματα πριν την κυκλοφορία, δεν το βλέπω απαραιτήτως αθέμιτο κάποιοι να διαχωρίζουν τη θέση τους. Είναι περίεργοι καιροί, δυστυχώς, και αν έκριναν ότι έτσι έπρεπε να κάνουν, καλώς το έκαναν. Αλλά όχι και να μιλάμε για λίστα φρονημάτων! Έλεος, κάθε εργαζόμενος προσπαθεί να εξασφαλίσει τη δουλειά και τις αμοιβές του.

Anonymous said...

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΩΝΥΜΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ "Ε" ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΙΘΕΝΤΑΙ, ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤ ΤΟ "ΟΙ" ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΎ-ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ-ΦΥΛΛΟΥ, ΗΤΑΝ ΨΕΥΔΕΠΙΓΡΑΦΟ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙ ΩΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ, ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΘΗΚΕ ΑΠΌ 50 ΤΟ ΠΟΛΥ "ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ", ΚΟΛΑΟΥΖΟΥΣ ΤΩΝ "ΙΩΝ", ΜΕ ΤΙΣ ΠΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚΟΥ-ΤΡΟΜΑΡΑ ΤΟΥ-ΣΩΚΟΥ.ΑΝ ΔΕΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ. ΕΧΕΤΕ ΒΑΛΕΙ ΣΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥΣ 800 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ Χ.Κ ΤΕΓΟΠΟΥΛΟΣ.

Anonymous said...

OI ΛΟΓΟΚΡΙΤΕΣ ΣΟΥ ΠΑΝΟ ΣΩΚΟ, ΔΕΝ ΕΝΕΚΡΙΝΑΝ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΟΥ; Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΕ ΧΑΛΑΣΕ

Πάνος Σώκος said...

Ποιο κειμενο εστειλες, που το εστειλες, σε ποιόν το εστειλες και δεν εγκριθηκε;

Πάνος Σώκος said...

Συναδελφοι και φιλοι το μπλογκ το χειριζομαι εγω. Δεν μπορω ομως να ειμαι συνεχεια μεσα σε αυτο οποτε τα σχολια σας επωνυμα η ανωνυμα δεν ειναι δυνατον να ανεβαινουν αμεσως μολις τα στελνετε. Γιαυτο παρακαλω ζητω την κατανοηση σας και την υπομονη σας. Ευχαριστω.